-
Abercrombie&Fitch
Abercrombie&Fitch- Egy igazi autentikus amerikai márka, már 1892 óta.
Kezdetben sporttermékeket árusítottak a 19. század végén, fő fókuszban a minőségi de egyben kényelmes és elegáns viselet került; így olyan hírességeket is a vásárlóik között tudhattak, mint Earnest Hamingway, Amelia Earhart vagy akár Teddy Roosevelt.A kezdeti sikeret követően egy viharos magánéleti epizódot követően Mr. Abercrombie bevonta üzlettársát Ezra Fitchet is az üzletbe, ami egyúttal a kínálat növelését is magával vonta, így minél szélesebb tömegek számára elérhetővé és kívánatossá téve a márkát, a történet vége azonban egy elég csúnya válás lett.A 20. század elején két szó jellemezte leginkább a márkát LUXUS és PRAKTIKUM, amelyek kiválóan kiegészítették egymást, így az idősebb korosztály mellett a fiatal középosztály számára is vonzóvá, egyfajta státusszimbólummá vált.Több viharos és kisebb-nagyobb átalakítást és arculatváltást követően a 2000-res években a cég piacra dobta a Hollister márkáját, ami azóta is viszonylag töretlen sikernek örvend. -
Adidas
Adidas- A világhírű 3 sáv története
A 20. század elején egy német kisvárosból indult útjára az Adolf Dassler által alapított vállalkozás, aki kezdetben édesapja cipész vállalkozását vitte tovább, majd testvérével közösen áttértek a sportcipőkre, ami innentől kezdve egyre sikeresebbé vált, az 1936-os berlini olimpián már aranyérmes versenyző is viselte a cég által készített lábbeliket.A sikeres vállalkozás a testvérpár viszálya miatt kettévált, Adolf becenevéből (Adi) és a családneve első 3 betűjéből alkotott márkanév mellett testvére végül a Puma sportmárkát alapította meg.Az Adidas jellegzetes logója tulajdonképpen egyfajta technikai szükségesség eredményeként született meg, kezdetben egy, majd 3 csík volt jelen a cipőkön, ami a lábbelik oldaltartását volt hivatott szolgálni. Bár a 3 sávos márka logót már korábban levédette Dassler, a jelenleg is ismert leveles logó csak az 1972-es müncheni olimpián jelent meg először.1997-től kezdve aztán kialakult a végleges 3 sávos logó, ami pedig az Adidas Originals vonalának a jelzése is lett, a napjainkban is használatos háromszöget alkotó csíkok pedig azokat a hegyeket, illetve kihívásokat szimbolizálják, amik leküzdésére a sportban és az életben egyaránt törekednünk kell.Manapság a sportcipők mellett az Adidas az egyik legismertebb sportszereket és öltözéket gyártó sportmárka, amely a sportolásra szánt modellek mellett már a mindennapos, utcai viseletre is alkalmas ruházati termékeket is forgalmaz.